Acaba Distimi Mi?

"Bugünlerde sırtımda
dünyayı taşıyor gibiyim. Hayat, taşınması zorunlu, çok ağır bir yük gibi. Sadece temel sorumluluklarımı yerine getirip başka şeylerle ilgilenmiyorum.
Hayatımı işime adamış; eğlenceye, sosyal aktivitelere enerji ve isteğim kalmamış durumda. Çok çalışmama rağmen yetersizlik duygusu içindeyim" mi diyorsun?
DİKKAT!!!
İnternet araştırmasında belirtilerin Distimi hastalığını işaret ettiğini farkettim. Yani Gizli Depresyon.
Bu hastalık uzun sürdüğü için kişi yaşadıklarını karakterlerinin bir parçası gibi algılıyormuş, sorunlarını bastırmaya çalışarak doktora gitme gereği görmüyormuş.

Yandaki arkadaşa bakınca kendini görüyorsun biliyorum . Ne kadar uzun zamandır bu pozisyonda bir hayat sürdürdüğünü bile unuttun.
Dışarıdan iyimser, hatta pollyanna gibi görünüyorsun. Yalnız kalınca her şeyin farkına varıyorsun.
Elma dersen çıkıyor armut dersen çıkmıyor.
Hatta yaşıtlarından daha geç evlenmene bile sebep olan nemrut bir hastalık bu.
Ben gizli depresyonumla mutluyum diyorsan sevenleri ayırmak benim haddime değil.
Ama eğer ondan kurtulmak istiyorsan en yakın hastaneden bir randevu alırsan iyi edersin.
Zira tek başına yenilesi bir şey değil..

Yorumlar

Popüler Yayınlar