Modern mi Geleneksel mi ?

Sanattan anlamam sosyoloji bilmem ama haddim olmadan bu yazıyı yazıyorum..

Güzel Sanatlar Fakültesi'nin tanıtım kataloğu elime geçti. İçinde bazı sanatlarla ilgili fotoğraflar vardı.
Tezhip ilgimi çekti önce.
Sonra gözüm modern sanatlara takıldı.
İster istemez bu ikisini karşılaştırdım. Hatta sosyolojik bir çıkarım bile yaptım.

 

Geleneksel sanatta sınırlar hakim  Modern'de sınırsızlık..
Gelenek'de birbirine bağlanmış sistemli bir yapı var. Modern'de bağımsız kuralsız bir yapı.
Gelenek'de simetri var.  Modern'de gelişigüzellik..
Gelenek'de ince işçilik, emek var.  Modern'de görüyorsunuz işte..
Velhasılı kelam
Bu iki sanatta döneminin insan tipini ortaya koyuyor sanki.
Geleneksel insan:
Sınırları olan, ailesine bağlı, kurallar çerçevesinde yaşayan, emeksiz yemek yemeyen..
Modern insan:
Özgür, sınırsız, kuralsız, yorulmayı sevmeyen, istediği gibi yaşayan..

"Sanat sanat için mi yoksa sanat toplum için mi?" bilinmez ama "sanat toplumun aynasıdır" o kesin.



Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar