Pembe Minibüs

Nabrut'un blogundaki Feminizm'le ilgili yazı vasıtasıyla Turşu Blog'la tanıştım. Blogda feminizmle ilgili bir kaç yazı mevcut. Sanırım bundan sonra da bu konuyla ilgili yazılar yayımlamaya devam edilecek. Blogda çok da yeni olmayan bir konudan bahsediliyor. Pembe Minibüs. Bu konuya başlarda çok olumlu bakarken (17-19 yaşlarında) yaş ilerledikçe görüşlerim değişti.
Yeni görüşlerimi Turşu Blog'da yorum olarak paylaştım bir de kendi bloğumda paylaşayım istedim.



"Hem feministim hem Müslüman.." 
Yok böyle bir memleket! 
Çok şükür sadece Müslümanım. 
Üstelik; bir yılda, ortalama bir ayı otobüste geçen bir Müslümanım. Buna rağmen pembe minibüs uygulamasının karşısındayım. Aslında bir alternatif olarak sunulmasında mahsur görmüyorum ama bu ayrıştırmanın bir sonunun da olmayacağını düşünüyorum. Allah'ın kadını ve erkeği bir dünyada yaratmasına karşılık insanların bu dünyayı birbirinden ayırma çabalarına anlam veremiyorum. "Madem ayrı ayrı daha mutlu olacaktık, keşke biri Harem öteki Selam olan iki dünya olsaydı da sorun kökten çözülseydi" diye düşünmeden edemiyorum. 




"Muhafazakar Müslüman" genç kardeşlerimin karşı cinse karşı ördükleri o sert duvara da anlam veremiyorum. Birbirlerine öcü gibi bakan bu iki cins, bastırılmış duygular sonucu mu oluşuyor bilemiyorum. Teşbihte hata olmaz, "kedi ulaşamadığı ete mundar der" ya bizimkisi o hesap. Ayıptır, günahtır diye diye araya aşılamaz uçurumlar, geçilemez sıra dağlar dikiyorlar. Sonra hem Müslüman hem feminist oluyorlar. Kadınla erkeği birbirinin elbisesi yapan bir dine hakarettir bu. Neyse bu mevzu derin biz yine diğer mevzuya dönelim.

Pembe minibüs mevzuna.
Bence, sorun minibüslerdeki karşı cinslerin birbiri ile münasebeti değil. Sorun, minibüslerin insani taşıma şartlarını taşımaması. Mevcut taşıma şartları hem insani değil hem İslami değil. Öyle bir taşımacılık anlayışı ki kimin eli kimin cebinde belli değil. Sonunda akraba olma garantili ulaşım hizmeti.



Ayakta yolcu uygulamasına son verilirse, tıklım tıkış taşımacılık bitirilirse minibüsün renk problemi de kökten çözülür. İnsani ve İslami olan budur. Birlikte ama mesafeli.  
Böylece yalnız taciz değil hırsızlık, kul hakkına girme, başkalarını rahatsız etme gibi suçların oluşumu da engellenebilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar