Noel Baba Nedir Ya? (Poyraz Karayel)



Sahne Poyraz Karayel dizisinden.. 
Bölümlerini baştan sona hiç izlemediğim ama takibi de bırakamadığım, bazı sahnelerini tekrar tekrar izlediğim bir dizi bu..
Top 3 yapacak olsak;
1. Poyraz'ın cenneti anlattığı sahne
2. Hastahanede Ayşegül'e  aşkını itiraf ettiği sahne.. (Hani şu bağımlıyım doktor hanım dediği sahne) 
3. Poyraz'ın "doktor" şarkısını söylediği sahne. 
Dört numaraya da bu sahneyi ekliyorum. 

Kominizmle İslam arasında ince bir çizgi vardır. Bu çizgi "Kıldan ince" olsa da " Kılıçtan da keskin"dir aslında.. Zülfikar'ın komünist yaklaşımı çoğu zaman abartı gibi dursa da bu sahneye cuk oturmuştu. Üstelik Müslümanların da hoşuna gidecek bir sahne olmuştu. Belki de böyle ortak müştereklerin altı çizilerek sağ-sol kavgası bitirilebilir kim bilir?
Neyse mevzu bahis bu değil. 
Asıl mesele Noel?
Noel nedir ya? Noel Baba nedir?

Geçenlerde bir Taksim ziyaretim oldu. İlk defa Taksim'e gittim ve olayı çözdüm. Taksim denilen mekan başka bir dünya. Hala Bizans'ın izlerini, kokusunu, resmini taşıyan bir yer. Tam ortasında "çok güzel" bir kilise var. Şimdi daha iyi anlıyorum, "Taksim'e cami yaptırmayız" diye bağıranlar neden var. Taksim hala Hristiyanlığın merkezi gibi duruyor. En azından öyle hissettiriyor. Her yerde çam ağaçları, Noel'i müjdeleyen vitrinler filan. Dayanamayıp kiliseye girdim. Pazar ayini yapıyorlardı. Mekan boğuk. Tütsü kokusu burnumu yakıyor. Adamlar bize acayip acayip bakıyor. Bunda başörtülü olmamızın etkisi var tabi. Hatta yanımda çarşaflı bir arkadaşım da vardı ki korkmuş olabilmeleri ihtimal dahilinde.. Bir abla var mumunu yakmış İsa-Meryem heykelinin önünde eğilmiş dua ediyor. İçimden "Allah kabul etsin" diyesim geliyor. :) Sonra bir masa ve üzerindeki kağıtlar dikkatimi çekti. Kağıtlardan birini aldım elime. Kağıdın üzerinde "Allah'ın Annesi Bayramı" yazıyordu. Nam-ı değer Mary Christmas...  Kutlama mekanı ve zamanı da eklenmişti. Bir ara gitsek mi diye düşünmedim değil. Tanrı affetsin.. :) İşte Noel budur. Yani Noel'in özü budur. 

Bizdeki Mevlid Kandili'nin karşılığıdır Noel. Biliyorsunuz bir kaç gün önce de Mevlid Kandiliydi. Kadir Gecesinden başka kandil bilmem bunlar hep Hristiyanlığa özenilerek çıkarılan kandiller muhabbeti döndü dolaştı etrafımda.. Kendi inançlarımızı bu derece eleştiriye açıyorken başka dinlerin inançlarına nasıl böyle sıkı sıkıya sahip çıkabiliyoruz diye merak etmeden duramıyorum. 

Efendim biz Noel'i kutlamıyoruz ki biz Yılbaşını kutluyoruz diyenler var. Buna karşı tez olarak, bizim yılbaşımız hicri yılbaşı kutluyorsan onu kutla diyenler de var. Halbuki Ay da Allah'ın Güneş de.. İki takvimi yaratan da O. Zamanın sahibi o. Bizim iki yılbaşımız var aslında. Bunda sıkıntı yok. Sıkıntı Yılbaşı'nı Noel gibi kutlamakta.. Noel Ağacı, Hindi, Noel Baba ve Dilekler.. Hani sen yılbaşını kutluyordun Noel'i değil.. Yeme bizi Hacıııı..

Kur'an'da bir çok ayette zamanın altı çizilir. Asr'a yemin edilir, Kuşluk Vakti'ne de.. Zaman İslam'da çok önemlidir. Bir gün 5'e bölünür. Her namaz zamanında kılınır. Hac zamanı diye bir şey vardır. Oruç bile zamanlı bir ibadettir. İslam'da zaman çok önemlidir. Yılbaşı ise bütün bir yılın muhasebesini yapacak bir zamandır. Eğlenmek yerine oturup tefekkür etmek gerekir. Ben nasıl bir yıl geçirdim. Bu yıl Allah için, kendim için, insanlık için ne yaptım, denilmelidir. Bu konuda Facebook uygulamasından yararlanılabilir.  :)

Allah eski yılımızdaki günahlarımızı affetsin. Yeni yılda daha hayırlı bir millet olmayı nasip etsin..
Amenn:)

Yorumlar

  1. Amen, Deyince Annem kızıyor, terliği namluya sürüyor :D
    Amen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte bir harf nelere kâdir şu güzelim Türkçemde.. :))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar