Ayla Çelik Bağdat Şarkısı


Şarkıyı ilk dinlediğimde "olmuş bu" dedim. "Türkan" kadar olmasa da modern şarkılar arasında sözlerinden anlam çıkarılabilen nadir eserlerden olması büyük bir artı bana göre. Son bir haftadır okulda çocukların dilinden de düşmediğini görünce olmakla kalmamış tutmuş da anladım. Yani hem popüler hem kalbur üstü bir eser olmuş. E ne diyelim vatana millete özellikle de yeni evleneceklere hayırlı uğurlu olsun.  Güle güle kullansınlar, ilk dans müziklerini..

Şarkı iyi hoş ama yeni neslin üzerine XL.. Yeni nesil ne bilsin Kerem'i Aslı'yı, Ferhat'ı Şirin'i.. Hadi onları bir şekilde bildi duydu da Bağdat'ı ne bilsin. O eski Bağdat'ı. Kan revan içindeki değil. İlim irfan içindeki Bağdat'ı ne bilsin bu nesil. Hani Moğollar kütüphanesindeki kitapları katletmeseydi belki de beş yüz sene daha önde bir bilgi birikimimizin olabileceğini ne bilsin. Sora sora Bağdat bulunacağını, Ana gibi yar Bağdat gibi diyar olmayacağını ne bilsin yeni nesil. 

Youtube'da şarkı ile ilgili yorumları okurken bir arkadaşın "Bağdat ne alaka?" yazdığını gördüm. Dayanamadım cevap yazdım. "Aşığa Bağdat Sorulmaz" diye bir atasözümüz var ona ithafen olsa gerek dedim. Bir başka arkadaş "Aşığa Neden Bağdat Sorulmaz?" yazarak olayın derinine inmek istemiş. Amme hizmetidir dedim üşenmedim bir iki hikaye salladım. Ya tutarsa :))

Hikayeler şöyle;

Birincisi, "sora sora Bağdat bulunur" atasözünün devamı niteliğindedir. Herkese "Bağdat nerede" diye sorulur da aşık adama sorulmaz. Çünkü aşık adamın aklı havada olduğu için sorulara mantıklı cevaplar veremez. 

İkincisi ise Bağdat bir zamanlar ilim ve medeniyet şehriydi. Tasavvuf ehli bilimden ziyade olaylara aşkla baktığı için onların Bağdat'la işi olmaz anlamındadır. 

Bence ikisi de mümkün. Ama şarkıdaki mantık bu iki şıkka da uymuyor. Ayla Çelik'e göre aşık, gözü kapalı bile Bağdat'ı bulabiliyor. Sanırsın Bağdat değil de Roma'dan bahsediyor.

Hem ne varmış, bu devirde ben de gözü kapalı Bağdat'ı bulurum. Marifet, Ferhat'ın eve su getirmek için damacana şirketini aramak yerine dağı delmek zorunda kaldığı dönemde bulmaktaydı. (Trafi uygulaması sağ olsun elim ayağım gözüm gibi, nereyi sorsam eliyle koymuş gibi buluyor, üstüne bir de oraya nasıl ulaşacağıma dair ip uçları sunuyor.  Dı nıp Dını nıp.. Tanıtıcı reklamımı da yaptıktan sonra konuya döneyim.) Ben Leyla'yı, Mecnun'u, Kerem'i, Aslı'yı, Gözü kapalı Bağdat'ı bulanı bilmem ama Arşınsız da Haleb'in yol mesafesini hesaplayabilirim :)) 
Hodri Meydan!!!

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar