Bakar Çekerlik Derecesi Gittikçe Yükseliyor

..Her nesnenin bir bitimi var ama
Aşk kağıda yazılmıyor mihriban..

..Resmimi çeke çeke her dem

Gözlerini çeke çeke benden..

Yukarıda sizler için bir türkü ve bir de şarkıdan iki mısra paylaştım. İlk bakışta bir anlam ilişkisi kuramamış olabilirsiniz ama aşağıdaki yazıyı tamamladığınızda yukarıdaki paylaşım sizin için bir şeyler ifade edecektir.


Malumunuz son yüzyılın ilk çeyreğinde, Okur Yazarlık yerini Bakar Çekerlik'e bıraktı. Yeni çağda insanlar okuduklarını anlama, anladığını anlatma, duygularını kağıda dökme, döktürme gibi eylemlerden oldukça uzaklar. Şimdilerde her kişi ruh halini bir fotoğraf karesi ve ya kısa süreli videolar ile anlatmakta. Muhatap ise bu ruh haline karşı tepkisini, küçük resimler diye Türkçeye çevirebileceğimiz imojiler ile vermekte. Yazının icadından önceki "ilkel çağlar" diye isimlendireceğimiz çağlara geri dönüş akımı içerisinde bilinçsizce sürüklenip gitmekteyiz. Hani o dönemlerde de "tabletli eğitim" pek bi modaydı. İnsanlar taştan tabletlere duygularını resimler çizerek anlatırlardı. "akıllı tahtaları" hatta "duvar yazıları" dahi vardı. Evlerinin duvarlarına kazıdıkları "resimli durum bildirimleri" çağlara meydan okuyup günümüze kadar ulaştı. 



Şimdilerde ise kalemi kuvvetli olanların yerini efekti ve karesi kuvvetli olanlar aldı. İnsanların konuşa konuşa hayvanların koklaşa koklaşa anlaştığı çağlar çoktan kapandı. Artık bakışa çekişe anlaşma devrindeyiz. Ya bir fotoğraf çekip ya da o fotoğrafa bakıp like atarak anlaştığımız bu çağa ne ad verirler bilmem ama bana bıraksalar "son-el çağı" diye isimlendirmek isterim. Hani her nefis doğar büyür ölür ya. Hani insan, bu evreleri yaşarken önce bebek sonra çocuk, genç, yaşlı olur ya. Hani kişi yaşlandıkça çocukluğuna döner ya. Bu çağ da insanlık tarihinin yaşlılık çağı gibi. İlk-el çağlarına geri dönen insan son demlerini yaşıyor sanırsam.

Peki ben bu yazıyı neden yazıyorum? Yazı yazma eylemi yerine fotoğraf çekme işi varken.. 

Hala eski çağlara özlem duyan, okuyup yazma eylemlerini bakıp çekme fiillerinin önüne koyan, bunları onlardan daha değerli bulan bir nesil varsa diye yazıyorum.. Kalemle yazmayı öğretene şükr olsun diye yazıyorum. Bu filmi çok sevdiğim, sonu gelmesin istediğim için yazıyorum. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar