İlahiyat Kazananlar Buraya

İlahi hayat sen ne güzelsin :)

İlahiyat yalnızca bir bölüm değildir. İlahiyat, ilahi bir hayatın kapısı mesabesindedir. O kapıdan girdikten sonra çıkmak istemezsiniz. İsteseniz de çıkamazsınız. Kapının ardından sizi uçsuz bucaksız bir umman bekler. Önce yüzme öğrenmelisiniz. Yüzdükçe yüzmek isteyeceksiniz. Derinleri merak edeceksiniz, yüzmek yetmeyecek dalmayı arzu edeceksiniz. "Fazla da dalma, kafayı yersin AlimAllah" sözleri karşılayacak sizi. "Acaba?" diyecek ürkeceksiniz. Ama dalmanın zevki bütün soru işaretlerini eritecek. Bazen suyun yüzüne çıkacak, adaları seyredeceksiniz. Uzakta bir kara var bileceksiniz fakat karaya ulaşmanın zorluğunu göreceksiniz. 


Su altı dünyası sizi çok şaşırtacak. Gördüklerinize inanamayacaksınız. Bir gün her şey yalanmış gibi gelecek, bir diğer gün hakikati karşınızda bulacaksınız. Şüphe katığınız olacak. Yedikçe yiyeceksiniz. Mütemadiyen "iyi ki buradayım" diyeceksiniz. Pişman olmayacaksınız. Yalnızca zaman geçtikçe "tadınız tuzunuz biraz kaçacak." Yüzmek bedeninizi yoracak. Dinlenmek isteyeceksiniz. Yüzmek iyi hoş da ya uçmak? Uçmaya ne zaman geçeceksiniz? 


Bu bölümü okuduktan sonra ayaklarınız yere daha sağlam basacak, umman da daha rahat yüzeceksiniz, ormanları daha sakin gezeceksiniz ama hiç bir zaman uçamayacaksınız. Uçacak kanatlarınız gerçeklerin darbeleri ile kırılacak, yaralarınız yine o gerçeklerin merhemi ile sarılacak. 


Ummandan karaya çıktığınız gün "denizden çıkmış balığa" döneceksiniz. Karada yaşamak haram gibi gelecek. Çoğu zaman nefes almakta zorlanacaksınız. Ama yeni hayatınıza alışmanız çok zaman almayacak. Ummanda yaşadıklarınız kalbinizin bir köşesinde kırık kanatlarınız iki yanınızda topallayarak da olsa yürümeye devam edeceksiniz. Uçmayı, yüzmeyi hatta belki eskisi gibi yürümeyi dahi çok özleyeceksiniz ama hiçbir şey o kapıdan girmeden öncesine dönmeyecek.

Kapıdan girerken besmele çekmeyi sağ ayakla girmeyi unutmayın. Çıkmak içinse çok acele etmeyin. Ummanın tadını çıkarın. Zira kara çok kara..

Yorumlar

  1. Bir yılımı ilahiyat bölümünü kazanmak için verdiğim halde yine de kazanamadım bu sene. Yazıyı görünce de canım acıdı biraz.Zira çok istediğim bir bölümdü. Umarım gidenler tadını çıkarır.Çünkü ben kıskançlıktan çatlıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sana da nasip olur. Umudunu kesme. 😊

      Sil
  2. Ay abla İnşaAllah bana da nasip olur İlahiyat okumak 😊
    Sevgiler✨

    YanıtlaSil
  3. Hasan Özçelik14 Ekim 2017 15:19

    Anadolu son sınıfım nakli ilimler alt yapim yok sizce eğer nasip olurda kazanırsam sıkıntı yaşar mıyım yoksa açığımı hazirlikta kapatabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peygamberimiz (sav) "her çocuk fıtrat üzere doğar.." buyurmuştur. Yani aslında doğuştan tek alt yapıya sahip olduğumuz alan ilahiyat. İlahi ilimlerle meşgul olmak bir nevi özümüzde var olanı hatırlama eylemi. Korkmayın. Siz yeter ki isteyin Allah kolaylaştıracaktır.

      Sil
  4. İlahiyatı kazandım bu sene çok şükür 🌸 Yazınızı okuyunca bir kez daha şükrettim Allah razı olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı Olsun, Allah muvafak etsin kardeşim ☺

      Sil
  5. Kızkardeşim bu yıl kazandı imam hatip mezunu drğil zorluk çeker mi çok fazla bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı olsun. Sıkıntı yaşamaz inşallah. İlahiyatta en önemli nokta istekli olmaktır. İstekli ise başaracağına inanıyorum.

      Sil
  6. Abla dua edinde bizde kazanalım

    YanıtlaSil
  7. Rica etsem çalışma programı soyleseniz

    YanıtlaSil
  8. Bu sene mezuna kaldım ve Allahın izniyle ilahiyat bölümünü okumak istiyorum bu yazıyı okuyunca çok daha heveslendim Allah yolumuzdan saptırmasın. :)

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar yazınızdan anladığım kadarıyla bölümü pek tasvip etmiyorsunuz. Bölümü okuduktan sonra meslek bulmada mı sıkıntı yaşadınız? Böyle bir durum olur mu sizce (okumak isteyenler için)?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yo aksine herkes mutlaka ilahiyat okumalı. Ama bunu iş bulmak için değil, hayatı anlamak için okumalı. Ben hemen meslek sahibi oldum fakat bunun okuduğum bölümden çok benimle alakalı olduğunu düşünüyorum. Gayretli bir insanım. Hangi bölümü olursam okuyayım yine ekmeğimi kazanmanın bir yolunu bulurdum ben. Size tavsiyem. Üniversiteye ekmek kapısı olarak bakmamanız olacaktır.

      Sil
    2. Yani doğru diyorsunuz ama bu ülkede 80 milyonun hakkına girip nemneçeşit hayatlar yaşayan insanlar var. İsim vermek istemem. Bir öğrenci olarak rızkımızı aramak suç olamaz herhalde. Biz de en nihayetinde dünyevi varlıklarız ve ihtiyaçlarımız doğrultusunda başımızı sokacak bir pare ev ve de aş için gerekli bir husustur.

      Sil
    3. Elbette böyle kaygılar taşımanız çok normal fakat Allah rızka kefildir. Yani rızkı verenin Allah olduğuna iman edince insan daha doğru tercihler yapabiliyor. Hakkınızda hayırlısı olsun.

      Sil
  10. Üniversitede ilahiyat bölümü okumak istiyorum ama kafamda Arapçada zorlanır mıyım acaba

    YanıtlaSil
  11. İlahiyat a dair bilgim az ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  12. Sadece hazırlık arapça değilde ful 5 yıl arapça okumak zor olurmu

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar