Bir Milyonluk Soru

İzleyenler bilir Atv'nin Kim Milyoner Olmak İster isimli yarışması bundan yaklaşık üç ay kadar önce sezon finali yapmıştı. Finalden hemen önce genç bir yarışmacı bir milyonluk soruya kadar ulaşmıştı. Tam milyonluk soruyu görecekti ki çanlar onun için çaldı. Üç ay daha milyonluk soruya hasret kalacaktı. Tabi programın müdavimleri de öyle..

Sonra günler günleri aylar ayları kovaladı ve o beklenen gün gelip çattı. Nihayet milyonluk soruyu görebilecektik. Ama kanal programın girizgahını uzattı da uzattı. Çocuğun bütün hayat hikayesini öğrendik. Galatasaray Lisesini bitirmiş, Sorbonne Üniversitesini kazanmış. Helal olsun büyük başarı!!!

Sorbonne Üniversitesini "Nurettin Topçu'dan" bilirim. Türkiye'nin Sorbonne'da okuyan ilk öğrencisidir. Aslen Erzurumludur. Hemşehrimdir. Ahlak Nizamı isimli çok önemli bir de eseri vardır. Eğitimci yönü ve dindar kimliği ile ön plana çıkar. Ve milli eğitim camiası tarafından çok iyi tanınır, bilinir.

Bizim delikanlı da gerçekten önemli bir okul kazanmış ve geleceği parlak olacak bir çocuğa benziyor. Ailesi onunla gurur duyuyor. Önüne nereden soru gelirse gelsin tereddütsüz cevaplıyor. İzleyenler onu ayakta alkışlıyor. Ta ki son soruya kadar. 

O dört gözle beklediğimiz soru nihayet ekranda. Soruyu görünce gözlerimize inanamıyoruz. Bir soru bu kadar basit olamaz diyoruz. (Diyoruz değil mi!!!) En az 70 milyonu Müslüman olan bir ülkede milyonluk soru Müslümanların ana kitabından sorulur mu? Bu kadar abesle iştigal olunur mu?!!!

İşte işin ironi kısmı burada başlıyor. 

-Galatasaray Lisesinde seçmeli ders olarak "Kur'an-ı Kerim" dersi yoksa demek ki.. Çocuk ne yapsın!
-Çocuğunun dünyasını bu denli düşünen annesi ahiretini hiç umursamamışsa demek ki.. Çocuk ne yapsın!
-Müslüman bir ülkenin eğitim sistemi Kur'an'dan bir haber evlatlar yetiştiriyorsa demek ki.. Çocuk ne yapsın!
-Müslümanım diye geçinenler dahi cevap hakkında saçma sapan yorumlar yapmaktan başka bir şey yapmıyorsa, Çocuk ne yapsın!

Bazen bildiklerimiz değil de bilmediklerimiz hayatımıza daha büyük etki eder. İnşallah bu evladımız da, Sorbonne'na giderken yanına bir "Kur'an-ı Kerim Meali" alarak gider. Böylece bilemediği bu soru ona bir milyondan daha değerli bir şey sunmuş olur. Akıllı çocuksa eğer sonunda ahireti de kurtulur. 



Yorumlar

  1. evet, bu kadar abesle iştigal olunur ..yüzde bilmem kaçı Müslüman olan ülkemin her birine ,ayrı ayrı tutulmuş aynadır bu durum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Programı izlememiştim ama böyle bir sorunun bilinmemesi beni duygulandırdı. ağlamak istedim. Bir yandan da bilemeyen parayı alamamış oh olsun dedim haha :D
      Ve şu an blogun efsane oldu gözümde. Valla yazıdan okuduğumu anlayamıyordum. Çok güzel bir yazı şekli kabul. Ama okumak zordu. Çok teşekkürler :*

      Sil
    2. Materyal tasarım dersinde hocalar ısrarla beyaz üzerine siyah kullanımını ve daha sade yazı tiplerini tercih etmemizi tavsiye etmiş olsalar da ben afilli yazı ve renkleri denemekten bir türlü vazgeçemiyorum. Yorucu olduğunu bile bile bunu yapıyorum üstelik. Allah beni iyi etsin. Sevdiğine sevindim :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar